Kiedy gość zostawia słuchawkę, uruchamia alarm i daje 6/10… czyli (nie)zwykły dzień w MedHotel Kraków

Niektórzy goście zostawiają po sobie kartki z podziękowaniami, drobne upominki lub nawet napiwek – 10, 20 złotych. Inni – zostawiają… słuchawkę nieprysznicową… i opinię 6/10.

Ale od początku:)

Personel na 10 – i to dosłownie 10/10

Zacznijmy od pozytywów – bo te się należą. Pan Karol, bohater tej historii, wystawił nam ocenę 10/10 za personel. I to nie jest przypadek. Nasz zespół to nie tylko ludzie, którzy z uśmiechem pomogą uruchomić Wi-Fi, ale też tacy, którzy odnajdą zagubioną słuchawkę, zapakują ją starannie i odeślą na własny koszt (tzn. koszt Pana Karola – po uiszczeniu opłaty, jak przewiduje regulamin, bo jednak jesteśmy smart, ale też realistyczni).

Balkon czy okno galeriowe?

W opinii pojawiło się zastrzeżenie: „brak balkonu”. Zgadza się – bo my nie mamy balkonów. Za to mamy okna galeriowe! To nie jest żart ani marketingowy wymysł. To autentyczny element architektoniczny – duże, dachowe okna, które po otwarciu pozwalają niemal stanąć na dachu hotelu i podziwiać panoramę Krakowa. 
Często to właśnie to doświadczenie goście zapamiętują najbardziej. Problem w tym, że nie jesteśmy wróżbitami. Jeśli ktoś marzy o takim oknie, warto dać nam znać – najlepiej jeszcze przed zameldowaniem. Booking nie posiada kategorii „okno balkonowe z opcją wyjścia na dach”, więc opisujemy to najlepiej jak potrafimy. 

Smart Hotel, czyli masz kod – masz pokój

MedHotel to Smart Hotel. Nie mamy recepcji. Mamy za to system kodów dostępu i zespół ludzi, którzy są dostępni niemal 24/7. Niektórzy goście wchodzą i wychodzą z pokoju jak do siebie. Inni… nie bardzo. Zdarza się, że ktoś nie potrafi wpisać czterocyfrowego kodu, a później pisze: „nie mogłem się dostać”. Albo – jak Pan Karol – przypadkowo uruchamia alarm w łazience dla osób z niepełnosprawnościami. Czy spanikowaliśmy? Nie. To nie nasz pierwszy alarm w życiu.

Punktacja? Czasem zagadkowa – absurd

Wiemy, że czasem oceny mają swoje własne, ukryte algorytmy. W końcu jak pogodzić 10/10 za personel i 5/10 za stosunek jakości do ceny przy noclegu w samym centrum Krakowa z darmową kawą i wodą gazowaną 24/7?

Trudno powiedzieć. Ale szanujemy każde zdanie – nawet jeśli jest lekko… niekonsekwentne. Czasami bywa tak, ba… nawet bardzo często, że opis sytuacji poprzez dostępną metodologię, punktację mógłby świadczyć, że wszystko było wzorowo lub chociaż bardzo dobrze, a tu bęc… ocena 6:(

Wnioski?

Takie historie uczą nas, że ludzie są różni. Jedni są zakochani w idei Smart Hotelu i niezależności, inni wolą, żeby ktoś otworzył im drzwi, poda śniadanie do łóżka i jeszcze zawiązał sznurówki. My wybieramy ten pierwszy model – z nowoczesnym podejściem, wsparciem technologicznym i… dużą dawką cierpliwości. Bo my, ludzie z MedHotelu, po prostu lubimy ludzi – nawet tych, którzy zostawiają po sobie słuchawkę, alarm i 6/10.